Schelden doet geen pijn?

MΒ΄n maandelijkse top up voor de telefoon is een half uur geleden verlopen, opeens kan ik de ellende van de wereld niet meer zien. Dat laat me beseffen dat ik maandelijks 20 euro betaal om in de problemen te komen. Ik had hier een top up kassabon liggen, heb de code ingetoetst, kreeg een bedank berichtje, maar toegang tot alle oorlogen, ho maar. Dan moet ik het maar zonder bedrog, verderf en ondergang doen. Zou Klaus Schwab dat bedoeld hebben met: YouΒ΄ll own nothing and be happy?!

Nee, dat bedoelde de clown niet. Het sujet, dat eenmaal in een ritualistische mantel een toespraak hield, heeft met die uitspraak willen zinspelen op wijze inzichten van spirituele scholen, maar dan niet om de mens te bevrijden, maar om ze onderhorig te maken en te bestelen.

Ik heb vandaag naar een fantastisch interview met Dr. Shiva Ayyadurai geluisterd. Wow, wat kan die man schelden. Van hem kan ik het hebben. Het past bij zijn passie. Ik ben nooit een liefhebber van vloeken geweest, maar er was een familielid, Oom Jan, die kon godverdomme zeggen op een wijze dat niemand er aanstoot aan nam, het klonk uit zijn mond eenvoudig niet zondig maar gezellig, ja, zelfs lieflijk. Dat is bij Shiva wel anders, maar met goede reden. Daarover laat ik hem zelf graag aan het woord in het interview dat hem werd afgenomen door wat een broer van Rafael Nadal kon zijn.

Vloeken is meestal een teken van armoede, het onvermogen om een bezwaar genuanceerd onder woorden te brengen. Ik voel afkeer van lui die om de haverklap motherfucker, kankerhoer of andere cliché´s bezigen. Daarentegen heb ik er geen last van als een Ierse vriend veelvuldig de woordenreeks what the fuck?! van de tong laat rollen, omdat het steeds fraai samengaat met het tafereel dat hij juist ervoor verwoordde. Dan kan zelfs een cliché origineel klinken.

What the f*ck en GVD vind ik een nodeloze verhulling van wat werkelijk gezegd wil worden, maar om niet grof te zijn voegen we een Β΄peepΒ΄ in, of maken we ergens een afkorting van. Dat vind ik flauw; als je dan toch wilt zondigen, doe het dan maar totaal Klootzak!

Schelden doet geen pijn, zegt een Nederlands spreekwoord. Dat doet me denken aan een spiritueel leraar die een vraag kreeg van een bezoeker die stelde dat woorden geen kwaad kunnen doen. Waarop de leraar verkondigde dat je wel een imbeciel moet zijn om zo te denken. De bezoeker werd enorm kwaad, liep boos weg en had de les in de woorden van de leraar duidelijk gemist.

Als ik boos ben, al mijn zelfbeheersing verloren is gegaan, komt het woord idioot veelvuldig uit mijn mond. Dat is een pittige aanklacht tegen iemand die nog over een goed stel hersenen met boven gemiddelde capaciteit beschikt. Het woord komt uit mijn mond als dat aanwezige vermogen naar mijn oordeel niet meer wordt aangesproken, waarschijnlijk omdat haat naar mij het wint van liefde in die ander, een suggestie die ik dan heb overgenomen. In feite scheld ik dan mijzelf uit.

Mark Rutte is een volslagen idioot met een geschift brein waarvan het ene deel Minister President met verdere ambitie speelt, het andere deel volledig autistisch is en onderworpen aan opdrachten buiten zijn vizier.

Karin kwam vandaag thuis van haar werk in de gezondheidswinkel en was volstrekt gefrustreerd door de domheid van haar klanten. Die vragen haar advies, dan geeft ze die, en dan gaan ze deze tegen spreken omdat hun dokter iets anders zei. ¨Ga lekker naar je dokter¨, zei Karin op zeker moment. Bij een andere klant was ze ook het geduld verloren. Die zei over het algemeen gezond te zijn, de farmacie niet meer te vertrouwen, maar wel een pil van Big Pharma nog te gebruiken, en wilde nu wel van de buikklachten af. Karin zei tegen de persoon dat ie alle pillen mag vergeten en gewoon gezond kan gaan eten, waarop haar dieetadvies volgde. Ze ontving het bezwaar terug dat dat pilletje toch niet gemist kan worden. Karin tuurde naar de Pharmacy tegenover de gezondheidswinkel waar ze werkt en zei: ¨Dan ga je toch naar de overkant!¨

Het was geen schelden wat Karin deed. En eigenlijk was het ook geen ongeduld verliezen. Om met Louis Paul Boon te spreken: de mens moet een geweten geschopt worden! Halfslachtigheid leidt tot niets met reeds halfslachtige mensen. Luisterde vandaag naar een gesprek tussen Lisa Westerveld en een man van de politieke partij Denk; Lisa Westerveld zat daar het belang van de regenboogvlag en pridewaan te verkondigen en de Denk-man zei heel voorzichtig dat het wellicht niet zo goed voor de kinderen zou zijn wat er zoal aan seksuele voorlichting wordt gedaan deze dagen.

Understatements all over! Het is Godverdomme Godsgeklaagd wat er gebeurt, er hoort geen woord wellicht of misschien bij! Al die lui geven niks om kinderen, zelfs niet hun eigen kroost. Ponskaarten met een hang naar autoriteit. Levenloze vleeszakken vol botten die menen dat kennis hetzelfde als intelligentie is. Tunnelvisies beluister ik de Godsganze tijd, en als er dan een fijne uitzondering is, wordt deze zwaar bekritiseerd en gecensureerd. So be it, alleen Waarheid blijft bestaan.

Hugo de Jonge is een arrogante frikandel die niet weet wat er in hem zelf zit. Ferd Grapperhaus is een dik vet varken dat van oplichtingsdrang niet meer weet hoe natuurlijk te lopen, reden wellicht dat zijn waggelgang de luwte heeft betreden. Sigrid Kaag is een man die feminist wil spelen en ieder beetje vrouwelijke charme mist. Jan Paternotte is iemand die nog net zijn haar kan kammen en Mevrouw Kaag zou willen worden op de warmste dag op aarde ooit. Rob Jetten is de Peter Buttagieg van Nederland; holbewoner en wordt er ook bewoond, en meent dat stikstof een deken is.

En zo kunnen we nog wel even door gaan, maar we moeten van iedereen houden volgens de bijbel. Willen Engel, die ik waardeer, verlaagt zich door tegen Patrick Savalle te zeggen, dat Patrick gelijk wil hebben in zijn opvatting over vrouw onvriendelijke Mijnheer Tate. Patrick wil niet gelijk hebben, houdt eenvoudig zijn rug recht: integriteit is van het gehele wezen en kan niet verdeeld worden in regionen met de valse opvatting: hier wel eerlijk, daar niet.

We willen vrede op aarde en daar is vergeving voor nodig. Maar zij die nu misdaden voorbereiden en ook al plegen dienen eerst onderkend te worden, vervolgens benoemd te worden, en tenslotte de consequenties van hun daden te ondergaan. Vergeving is niet weggelegd voor wie nog de duivel aanbidden. Vergeving is geen abonnement op recidive, vergeving komt pas als er wezenlijk berouw is getoond.

Dus rot op met je vraag om vergeving! Ik meen dat Dr. Shiva gelijk heeft als hij de onbetrouwbaarheid van deze en gene onderbouwt: ze missen de integriteit hun uitspraken in daden trouw te zijn. Het hele MAGA Trump verhaal, met lock her up (Hillary Clinton), eindigt met respect voor de Clintons die aanwezig waren toen Trump onlangs ergens sprak. Trump heeft censuur mogelijk gemaakt, vaccins gesteund, en geen Wall gebouwd. Praatjes, praatjes, praatjes, net als Elon Musk die met zijn pleidooi voor Free Speech alleen zijn eigen grote bek bedoelt, en ondertussen X doet, wat niet veel goeds betekent.

Wie vertrouw ik op deze planeet werkelijk? Ik vertrouw mijn vrouw, haar intentie, en er komen valse programmaΒ΄s in ons beiden los. Ik heb haar lief en haar vergeven is eenvoudig in alle eerlijkheid. Ze vergeeft mij ook makkelijk. Oprechtheid is alles. Ik vind het geen goed idee mijn vertrouwen in wie dan ook te stellen, vertrouwd voelen is een natuurlijk iets. Mijn vertrouwen bestaat in wat ik aan wetmatigheid in dit universum heb gezien. Daar doet ik het mee. Het kent geen identiteit, gelijk de duivel dit niet kent. Duivelaanbidders verzamelen energie en richten dit tot een enkel punt van adoratie, maar de duivel bestaat niet werkelijk. De idioten willen God omver werpen. Ik zie ze falen.

.

Een gedachte over “Schelden doet geen pijn?

Plaats een reactie