Vrede vraagt onderscheidingsvermogen

Er gaan weer heel wat mensen tegen de vlakte deze dagen. Er reed een vrouw de sloot in nadat ze het vaccin had gehad. Maar het vaccin was hiervan niet de oorzaak, werd al snel gezegd. Trust the science.

Je zou zeggen dat de meeste mensen ondertussen door moeten hebben hoe ze belazerd zijn, maar tevens zijn zeer velen numb door de spuit, fout voedsel en meer. Die krijg je niet meer aan de praat. En als ze al demonstreren dan is het deel van de verdeel en heers agenda, daarbij vaak niet bijster goed op de hoogte wat ze met hun spandoeken nu precies voorstaan.

Terwijl het Midden Oosten de aandacht opeist heeft de WHO het recht om de wereld in lockdown te gooien zich toegeΓ«igend. We leven in roerige tijden.

We hoeven het niet met elkaar eens te zijn in het relatieve vlak om in essentie tot overeenkomst te komen over basale (non-duale) principes waaraan we dienen te voldoen om vredig samenleven mogelijk te maken. We zien echter dat de verschillende religies, die ieder hun eigen opvatting van God erop na houden, elkaar naar het leven staan. Geen onderscheidingsvermogen in deze bij de strijdende partijen. Die ik graag volgend plaatje voor wil houden.

Vrede vraagt onderscheidingsvermogen. Ook een Hart in alle betrokkenen, zou je zeggen, maar als iedere vorm van compassie ontbreekt kan onderscheidingsvermogen de grootste egoΓ―st nog tot redelijke omgangsvormen overhalen.

Binnen de wereld van naam en vorm is alles relatief. Je vindt er geen absolute waarheid, omdat absolute waarheid origineel is, Bron, voorafgaand aan iedere schepping. Schepping, het woord zegt het eigenlijk al, verdeelt. Je schept iets uit volledigheid, brengt zo verdeeldheid voort. Niks mis mee, maar er is wel iets mis als je dan je verdeelde kerk of moskee tot absolute waarheid verheft. Dan ben je goed in de war.

Ik vind het onbegrijpelijk dat Gemma OΒ΄ Doherty, die in Ierland in de covid tijd geweldig werk heeft verricht, haar luisteraars voorhoudt dat de enige manier om de wereld te redden, of je eigen ziel, is om Katholiek te worden. E. Michael Jones, die ik in meerdere opzichten kan waarderen, spreekt vaak met Gemma en verkondigt hetzelfde. Ik zie hierin een regressie die naar oud speelgoed terug verlangt en weigert de uitdagingen van vandaag van antwoorden van vandaag te voorzien. Ik meen dat zowel Gemma als Michael de twee niveaus door elkaar halen: absolute waarheid en de kerk waar ze in opgroeiden.

Vereniging met God of Bron vraagt dat ik leeg word van mijzelf. En wat is Β΄mijzelfΒ΄ anders dan wat de matrix me heeft doen geloven? Daar kan niets aan verloren gaan. De winst is echter onmeetbaar: verdeeldheid en conflict wordt opgeheven.

Ik barst van de conflicten. Een mens leeft met mind en die is fucked. Als je dit ziet sla je acht op reactieve emoties en tuint hier niet meer in. Op met Lester Levenson te spreken (geparafraseerd): drop it immediately, or otherwise you get lost in analyses and will never realize Source.

Ik richt mijn snuit niet naar een kerk of Mekka, ik kijk naar binnen. Da Free John zei terecht dat binnen juist het ego zit, daarom stel ik liever de vraag: waarin komen alle opspelende sensaties op? Daar bestaat geen objectief antwoord op, zo kom ik tot de stilte die binnen noch buiten kent.

Ik mis de Liefde in mensen, iedereen is maar bezorgd, bang, depressief. En dan bestendigen ze die toestanden ook nog eens met pilletjes van Big Fraude. Geen goed idee. Liever sterven in de armen van mijn geliefden dan Β΄voor de veiligheidΒ΄ mijn en ieders leven op slot laten zetten op gezag van pure zwendelaars.

Als ik niet makkelijk Liefde meer om heen herken, dan is het zaak mijzelf als Liefde te herkennen. Dit geldt vanzelfsprekend voor iedereen. Lester Levenson was op sterven na dood toen hij zich afvroeg wanneer hij nu eigenlijk gelukkig was. Hij vond uit: niet als mensen van hem hielden, want daar had hij geen gebrek aan met al zijn kwalen, maar als hij mensen lief had. Dit betekende een revolutie in zijn bestaan: steeds als hij een eisende mind in zich ervoer draaide hij dit om tot Liefde reeds het geval. Dit nam zijn vele kwalen in korte tijd weg en hij vertelde de rest van zijn leven aan wie het interesseerde dat vrijheid eenvoudig is. Ik ben verheugd te besluiten met een prachtige compilatie audio opnamen van deze man. Ik denk dat alleen de eerste opname alleen al genoeg is om je oorsprong weer volledig in te nemen.

Plaats een reactie