Vertrouw de wetenschap?

Luister, ik ben een tevreden roker, roken goed- of afkeuren is mijn onderwerp niet vandaag, maar binnen dit domein is de huichelachtigheid van de zogenaamde Β΄wetenschapΒ΄ goed duidelijk te maken, vandaar dat het thema roken vanavond in veel afbeeldingen zichtbaar is gemaakt.

Roken was hartstikke goed voor de mens, het maakte het je mogelijk, als deze wens bestond, makkelijke gewicht te verliezen. Roken als alternatief voor teveel eten.

Wetenschap mensen? Weet dat het hier ook geloof betreft. Ik heb vaker conflicten ondervonden met mensen die meenden kritisch in het leven te staan, maar die de wetenschap blind geloofden. Die is immers objectief? Nee, hoor, Β΄de wetenschapΒ΄ kiest wat het bewijst en wat niet, daarvan hangt de financiΓ«le steun voor Β΄wetenschappersΒ΄ af. Daarbij acht ik de wetenschappelijke methode, die subject van object scheidt en vervolgens van betrouwbare kennis spreekt, abuis. Deze methode betreft een zeer beperkte louter zintuiglijke benadering waarop de krappe dualistische ratio is losgelaten. Onverdeeld bewustzijn daarentegen, met de rede overstijgende intuΓ―tie, weet de heelheid van alles aan te voelen en te doceren als levend voorbeeld.

Maar als doktoren roken en ook de tandarts er voor is, dan kan er toch niets mee mis zijn?

Hoor me goed, ik zeg niet dat er iets met roken mis is, maar alle wetenschappers beweren nu het tegenovergestelde van wat we in de advertenties binnen dit bericht vernemen. De wetenschap is van mening veranderd, wil de mensen nu wat anders laten geloven. Vandaar dat alle pakjes met tabaksproducten, heel wat jaren terug alweer, voortaan teksten binnen rouwrandjes kreeg opgedrukt, die waarschuwen tegen kanker en allerlei onaangename aandoeningen. Astma bijvoorbeeld. Daar keek men in vroeger jaren wel anders naar.

Na de verplichte rouwteksten op pakjes met tabak vonden de betuttelende overheden het een goed idee de originele herkenbaarheid van verschillende merken te verduisteren door alle pakjes eenkleurig te maken, en deze bovendien te voorzien van onsmakelijke fotoΒ΄s van zwartgeblakerde longen en andere onfrisse fysieke aangezichten. Dit alles om het onderbewustzijn van de roker te vullen met angst. Ik heb hier nooit wat van aangetrokken, knipte steeds die vervelende flap van mijn pakje shag en heb sindsdien ook een neutraal tabaksdoosje in gebruik dat al die bizarre berichtgeving niet vertoont. Ik ben zeer in mijn sas met het kunstproject van Rob Scholte, genaamd Smoke in your eyes.

De invloed van een opvatting, ook als je die niet bewust bent, is enorm. Het idee dat goed geschoolde mensen het leven beter aan kunnen dan zij die minder studeerden bijvoorbeeld, is nergens op gebaseerd en toch wijd verspreid. Het is bekend dat, sinds de Rockefellers de olie industrie in hun bezit kregen, en van het restafval daarvan een farmaceutische handel wisten te maken, alle schoolboeken inhoudelijk veranderden en basale kennis van geneeskundige planten plaats maakte voor het promoten van het gif waaraan de verderfelijke bloedlijn tot op de dag van vandaag dik verdient. Leden van een club als Β΄Vereniging tegen de kwakzalverijΒ΄, die farmacie promoot en originele geneeskunde bekritiseert, hebben zelf niet in de gaten dat ze juist door kwakzalvers in het ootje zijn genomen. De omgekeerde wereld, voorspeld door zogenaamde Β΄profetenΒ΄ die feitelijk reeds kennis van de hier uitrollende agenda hadden.

Zullen we nog wat leuke afbeeldingen doen uit vroeger dagen? Ik doe dit graag, ik ben groot fan van alles dat met vintage afbeeldingen heeft te maken, de wijze waarop reclamemakers zaken aan de man, en wat het roken betreft, later ook aan de vrouw wilden brengen. Dit alles met groot succes, want men wist menig bewust mens, en anders diens onderbewustzijn wel, met hun kunsten te bereiken.

Het is in dit verband ook aardig eens wat logoΒ΄s van gezondheidsorganisaties onder de loep te nemen, te beginnen met de eerder genoemde misleide vereniging.

Waarom wordt de loep op het woordje Β΄kwakΒ΄ gezet? De kwakjes (het sperma) van mannen, die het vaccin (dat geen vaccin is) namen, is verzwakt in plaats van gezalfd. Dit is geen omgekeerde wereld meer, er zijn hier zeer duistere spelletjes gaande.

Kijk ook eens naar het esculaap logo: geneest het vaccin of is het de dodelijke beet?

Het Moderna logo is ook interessant. Het eindigt met de drie letters RNA. Dat is de ware modus: mode RNA. En de streepjes onder deze naam worden gaandeweg krachtiger, er wordt ergens progressief, steeds nadrukkelijker, een streep onder gezet. De satanisten, weten we, moeten zichzelf verraden in kleine signalen.

Kijk ook even mee naar het logo van Bill en Melinda. Valt niks op, toch? Ik heb het verbindend teken tussen de namen van het voormalig Β΄echtΒ΄paar even nader bekeken en vond deze terug in schoenenbranches. Wat moeten we hiervan nu weer denken?

OkΓ©, ik ben hier wellicht wat suggestief geworden, maar het is goed om de signalen te zien. Als ik bijvoorbeeld een begeleidende foto zie van een schrijfsel dat vragen stelt over de kosten van de gezondheidszorg, dat zie ik op die foto de stethoscoop feitelijk het oor van de Rockefellers verbeelden.

Het idee dat wetenschappers of hoog opgeleiden de Essentie van bestaan beter verstaan dan zij die minder boeken bestudeerden, heeft mij al lang geleden verlaten. Dit bepaalde mijn reactie op een berichtje van iemand op Twitter afgelopen dag, een prima afsluiter van dit schrijven.

Een gedachte over “Vertrouw de wetenschap?

Plaats een reactie