Inflatie van de leugen

Garnish Island, Glengarriff Bay

Elon Musk is voor censuur, ongeacht wat hij beweert.

De Christen Unie en de Boeren Burger Beweging stemmen niet voor Gideon van Meijeren zijn voorstel een debat te voeren over de seksualisering van 4-jarigen door drag queens die voorlezen uit ranzige boekjes welke aanzetten tot het idee dat het amputeren van geslachtskenmerken tof is.

Nee, ik ga geen opsomming geven; twee feitjes zijn genoeg om de waanzin van de wereld weer volledig te beseffen. Twee minuten Twitter is daarvoor afdoende. Ontelbaar veel schurken in nette pakken zie ik langs komen, en ik lees uitspraken vol clichΓ©s die suggestief klinken en volledig nietszeggend zijn, bijvoorbeeld van plofkabouter Timmermans. Fatshamen is niet zo netjes, maar als dit heerschap in de kamer meteen twee zetels bezet zal houden moeten we hier toch voortijdig melding van maken, want dan is er sprake van ondemocratisch overgewicht.

Al het geboefte liegt er chronisch op los, en wie dat net door krijgt, de patronen van de werkelijke agenda achter het spel eindelijk ziet, zal waarschijnlijk schaamte voelen dat ie het niet eerder zag. Als je dan ook nog de prik meermalen hebt genomen, een partner hebt die tegen wappies is, een werkgever bedient die er ook zo over denkt, ja, dan kun je wel beter weten maar treedt er vaak een psychologisch mechanisme in werking die je het beter weten laat vergeten. Je gaat de evidente leugens voortaan met hand en tand verdedigen, zoals…ach nee, ik noem geen namen van andere kabouters meer.

De Waarheid is onpersoonlijk, dat wil zeggen: deze Heerst, ongeacht de opvattingen van personen. Waarheid is over de gehele wereld als onverdeelde Bron bezongen, vele culturen uitten zich en dit bleek een bloemenzang welke convergeert naar dezelfde Oorsprong. Hoe anders is dit met de rationele filosofen: zij versplinteren progressief, vinden steeds meer termen om de versplintering mee te kunnen vangen, en allen zijn het het niet met elkaar eens. In de kern al niet, want wat ze zeggen kent geen kern dan rationele aannamen die zich reeds in de periferie begeven.

De leugens waren nog nooit zo groot en wijdverspreid, en toch hoor ik in dat protserige circus van dwaalgeesten een lekke band, pffffffff. Inflatie van de leugen, de Waarheid achterhaalt deze wel.

Ik dacht even dat ik op moet zou moeten passen, wellicht wat te gemakzuchtig en weinig alert na deze bevinding zou worden, maar dat was onterecht. Ik zie, als altijd, wat vals is als vals, en dat het orkest van bedriegers nu op volle kracht raast maakt mijn constateren niet lastiger of gecompliceerder: ieder moment gebeurt er iets, met meer of minder heb ik niet van doen. Dit heet eenvoud.

Drie jaar geleden, tijdens de eerste lockdown, had ik nog zeker begrip voor de blindheid van mensen die in de pas met de globale waanzin liepen. Maar mijn geduld op dit punt is vergaan: wie nu nog niet opstaan tegen masker- en prik mandaten noem ik voortaan medeplichtig.

Twee mensen in dezelfde wereld zien verschillende dingen. De een ziet mogelijkheden, de ander drempels. De een ziet het landschap en de bergen onder de vrije hemel, de ander de muur van het fort waardoor ie meent beperkt te worden. Doodsangst is nodig om mensen gek te maken. Dood is de enige zekerheid na geboorte, de gehele wapen industrie is die van het gekkenhuis, die in de uiteindelijke farma oorlog is uitgelopen. Het gekkenhuis is buiten alle muren getreden, iedereen moet pillen slikken. Farmacie is nu eenmaal beter dan de natuur, dat zie je aan alles.

Ik was altijd goed te spreken over Gemma OΒ΄Doherty die in Ierland veel goed en dapper werk heeft verricht tegen de waanzin. Maar ik ben verbijsterd nu ze meer en meer beweert dat de enige oplossing voor alle gekte het Katholieke geloof is. Ze beweert werkelijk dat de verschillende religies die bestaan het probleem zijn, ze hadden allemaal Katholiek moeten zijn. Dank U wel beleefd, U bent gezien. En Uw kritisch vermogen naar de kerk van Rome is beschamend laag als dit Uw vluchtroute is.

Ik wil in beginsel geen personen afvallen, maar als het sleutelfiguren in het spel betreft ontkom ik er niet aan verantwoordelijken voor een onjuiste doch populaire denkwijze aan te wijzen. Het punt moet eenvoudig gemaakt worden.

Van alle verslavingen is seks de grootste, daar twijfel ik niet aan. Van alle kunsten is de natuur het rijkste museum, van alle kunstenaars Natuur de Enige. Natuur heeft de Vrouw geschapen, en Haar Schoonheid is velerlei en ontzaglijk. Het boeiende van Haar Schoonheid boeide mij, en ik heb dit erkend, het geboeid zijn toegestaan in lustige bedrijvigheid, om aan het eind van de tunnel steeds weer hetzelfde te vinden: wat Is Ze Mooi! Wat maakt de verslaving aan Haar Schoonheid? Dat is te menen dat ik neigingen in de geest, die de opstand in mijn broek bepalen, nog langer moet volgen. De erectie de erectie laten, dat geeft een verdieping en verruiming van energieΓ«n, waar orgasme steeds opnieuw dezelfde jacht moet starten. Het raadseltje seks vindt hier haar oplossing in overgave van controlezucht. Controlezucht is, ten diepste, verkrachting. Zoals hoerenbezoek niet verschilt van een huwelijk als het louter om den vleze te doen was; alleen de betaling is anders georganiseerd.

Een leugen is pas een leugen als je eindelijk beseft dat je kennis uit misleiding is opgebouwd. Als je dan je positie niet herstelt, ben je medeplichtig aan alle wantoestanden geworden.

Jiddu Krishnamurti kreeg eens de vraag van iemand die maar naar de mooie vrouwen bleef kijken, hier een obsessie in voelde, en daarom vroeg of het niet beter was weg te kijken. Krishnamurti zei: kijk! Wegkijken is nooit een goed idee. Zie wat de obsessie met je doet. Breek niks af, wees gewaar wat een belangstelling met je doet. Dit maakt je gewaar van tegenstrijdige belangen in jezelf, zo leer je innerlijke conflicten te voelen, prioriteiten te stellen. Aldus kan innerlijk conflict helen waar minderwaardige delen van je belangstelling, vanuit je eigen onderscheidingsvermogen en niet omdat iemand je dit heeft opgedragen, worden losgelaten.

De grootste leugen is wellicht wel dat de zogenaamde Β΄wakkerenΒ΄ weten wie de leugenaars zijn, dit zonder zichzelf, hun eigen denken en conditionering, in dit kritisch onderzoek te betrekken. Dit kijken naar de aanstichters van alle kwaad, ja, dat is de grootste leugen die dit aanstichten van het kwaad faciliteert in plaats van ondermijnt.

Dank Lezer!

.

Plaats een reactie