Volledig Bestaan, mijn nieuwe web stek

Dit is wat je te zien krijgt als je mijn nieuwe weblog bezoekt. Ben tevreden over het uiterlijk en de eenvoud van de gekozen titel en ondertitel. Ik was dit weblog, Efemere Fenomenen, eens onder een pseudoniem begonnen, maar kwam hiervan terug. Toen ik enige tijd terug Volledig Bestaan optuigde, had ik weer dat idee, en plaatste een stuk onder de naam Lucas Levar. Andermaal zag ik ervan af onder een schuilnaam te werk te gaan; ik heb de enig geplaatste post vervolgens verwijderd. Opdat deze niet ongezien blijft plaats ik deze nu hier als intermezzo. Maar eerst geef ik de url van mijn nieuwe webstek, waar ik binnenkort zal publiceren, prijs:

https://volledigbestaan.wordpress.com/

***

***

Ik heb afgelopen twee maanden twee nieuwe accounts aangemaakt, een op Substack, waar ik de Engelse taal zal voeren, en een op Flickr, waar ik mijn beste foto´s ooit wil gaan onderbrengen. Op Flickr heb ik nog niets gepubliceerd, op Substack slechts één bericht. Zodra deze sites gaan lopen zal ik links ervan op mijn nieuwe web stek plaatsen.

Moet toch even wat kanttekeningen kwijt over de Epstein List waar nu zoveel commotie over bestaat. Die lijst heb ik maanden terug reeds kunnen downloaden. En de lijst is resultante van wat slechts een enkel slachtoffer te melden had terwijl er tenminste 30 geverifieerde slachtoffers waren. Het misbruik besloeg zeker tien jaren en de lijst komt voort uit wat het slachtoffer had te zeggen over slechts één maand in 2015. Geeft te denken, niet? Iedereen opgewonden dat ´de lijst´ is vrijgegeven, terwijl deze louter gebruikt wordt om het publiek tevreden te stellen en wat onder het topje van de ijsberg ligt in de doofpot te laten.

Ik schrijf graag in de nacht. Dan is het stil, is het alleen zijn optimaal, een voorwaarde om ongestoord te kunnen werken. Onze nieuwe woonsituatie is echter dusdanig rustgevend dat de gedachte is ontstaan mijn dag- en nachtritme te herschikken. Lang opblijven, okΓ©, maar iedere dag om uiterlijk 9 uur opstaan. Komt de wensen die ik heb stellig ten goede. Wat zijn die wensen?

Ik heb heel wat filmpjes die over gezond leven gaan gedownload, daar wil ik mooie compilaties van maken die ik zal uploaden en gebruiken in toekomstige berichten.

Ik zal een vriend, die prachtige schilderijen maakt, een voorstel doen: ik zend hem af en toe een tekst waar hij dan een tekening of schilderij bij maakt, hij zendt me af en toe beeldend werk, waarbij ik dan tekst verzorg. Zo gaan we samen een boek maken. Hij weet het nog niet, maar het wordt een bestseller.

We hebben een lening afgesloten om de vele aan te schaffen materiΓ«le zaken te kunnen betalen; als die schuld is afbetaald wil ik heel graag weer eens naar Nederland gaan. De belangrijkste reden is steeds geweest eindelijk Rob Scholte eens te mogen ontmoeten. Ik plaatste eens een gedicht waarin stond dat ik van hem hou, en dit vers verscheen prompt op robscholtemuseum.nl. Sindsdien zijn er vele van mijn blogberichten door Rob daar geplaatst, maar niet voordat hij ze typografisch en ook anderszins naar zijn hand had gezet. De wijze waarop Β΄de politiekΒ΄ met hem, en met kunstenaars in het algemeen, om is gegaan en gaat, stuit mij hevig tegen de borst. Ik heb geen goed geheugen voor details in de malafide operaties van landelijke en plaatselijke overheden, maar heb veelvuldig het verlangen gevoeld dit te compenseren door mijn ontmoeting met Rob op te nemen, alle vragen te stellen die ik heb, en dit vervolgens uit te schrijven tot een volwaardig manuscript.

Er is een reden bijgekomen om naar Nederland te gaan. Ik heb weer contact met een broer. En ik heb boven mijn werktafel de enige foto die ik nog bezit van mijn dochter en mij, opgehangen. Niet de meeste fraaie foto, vond ik altijd, omdat mijn dochter, als ik haar een knuffel geef, kijkt alsof ze er niet van gediend is. We hebben geen contact meer. Het argument daarvoor is mijn overmatig alcoholgebruik in vroeger dagen. Goed argument, maar vervallen. Nu denk ik: ze vindt mij te radicaal. Ben ik in zeker opzicht ook, en naar ik meen: in goed opzicht. Ik vind radicaal dat een ieder, zonder de eigen Oorsprong te kennen, verdwaald is. Ik hang dit niet op aan een kerk of geloof, ben niet dogmatisch, kan het heel goed uitleggen. Dus mijn contact met mijn dochter gaat herstellen.

Dank Jezus Christus, dank Joseph Murphy, dank Karin de Vries! Ik kan een hele lijst van namen geven van mensen die mijn leven een beslist goede wending gaven, en wie weet komt dat gedicht er nog eens; voor nu volstaat Dank aan Volledig Bestaan, het Oorspronkelijk Gezicht dat zo ernstig door velen wordt gemist. Het is Hier! Altijd Al!

Laat mij eindigen met twee bestanden. Een ondeugende gemanipuleerde afbeelding, niet om een trend te zetten, maar omdat ik er zo hartelijk om kon lachen. En een licht bewegend bestandje om gedag tegen deze plek te zeggen in de vintage-style waarvan ik liefhebber ben.

Plaats een reactie