Bron is een ieder altijd al

Afbeelding van het internet geplukt

Er wordt vaker gesproken van Β΄menselijk bewustzijnΒ΄, maar mijn inziens vindt de mens binnen bewustzijn plaats, niet andersom. Bewustzijn kent scheppende kracht middels het richten van de aandacht. Wie altijd maar ziekte en oorlog wil bestrijden richt zich op ziekte en oorlog, en je wordt waar je op mediteert. Is het niet zinvoller de aandacht onmiddellijk te richten op wat we werkelijk wensen? Ik zag vanavond een zeer indrukwekkend filmpje.

Deze vrouw heeft onlangs haar kind verloren aan de waanzin van eindeloos repeterende wraak op wraak op wraak en roept de mensheid krachtig op tot een halt in deze. Vrede blijft, ook na wat haar aan leed is bezorgd, haar intentie en aandacht krijgen. Een gebroken Hart vol wijsheid.

Ik kende de Turkse fotograaf Ugur Gallenkus niet, tot deze nacht, toen ik een kort filmpje van enkele van zijn werken tegenkwam. Het betreft combinaties van fotoΒ΄s die op schokkende wijze contrasteren. Een uiterst effectieve wijze om de waanzin en onrechtvaardigheid in de wereld te tonen, wat resulteert in…, wel, ervaar dit zelf maar.

Ik beschouw mezelf niet als een New Age denker die zijn vertrouwen stelt in positieve gedachten en de donkere zijde van het bestaan liever negeert. De aandacht richten op positieve gedachten en het goede, is een dualistische opstelling welke geen soelaas zal bieden. De afbeelding bovenaan dit bericht is ruimer dan deze tunnelvisie, en laat ook de mogelijkheid open geen partij te kiezen in conflicten, maar het standpunt vΓ³Γ³r iedere verdeling in te nemen.

Het is goed te zien dat steeds meer mensen de verkooppraatjes van de oorlogshitsers aller landen niet meer geloven en weigeren een kant te kiezen in het Midden-Oosten conflict. Steeds meer zielen zien in dat de partijen die strijden geen burgers vertegenwoordigen, en men komt op voor de slachtoffers in zowel IsraΓ«l als Gaza. Dit is de verdieping van dualistisch denken naar het Hart.

Ik ben zeer stellig in de visie dat de mens die de schoonheid van de natuur en zijn eigen vrije expressie veronachtzaamd door zorgen, in feite reeds in de fuik van zij, die hem of haar tot slaaf willen maken, zwemt. Iedere seconde dat dit niet wordt gecorrigeerd door bronmatig inzicht en bijpassend handelen, gaat men dieper de fuik in. Zolang men nog beweegt is er redding mogelijk, maar waarom wachten tot je vastgelopen bent als je ook nu de tekenen des tijds al kunt lezen?

Laat ont-spanning en schoonheid het begin van iedere dag zijn, sluit deze er ook mee af, en vind binnen iedere spannende situatie de positie vrij van reactieve emoties die je anders weer vangen in het net van de matrix. Dit is in principe niet moeilijk, maar als je er uitstel in toestaat ben je aan het verliezen, maak je het feitelijk onmogelijk.

Vanzelfsprekend is het niet, als de bommen rondom je neerslaan, deze woorden serieus te nemen; mijn woorden zijn dan ook gericht aan de mensen die nog niet in deze nood verkeren en het verschil voor de mensen in nood kunnen maken door wat aan oorlog en conflict vΓ³Γ³raf gaat te vergroten. Door het Hart te verruimen, schoonheid in al je handelingen na te streven, oprechtheid met ieder woord te willen dienen. De planetaire rampspoed van vandaag komt stellig voort uit het veronachtzamen van de Bron van leven, welke vele namen kan dragen, maar zonder enige naam bij een ieder die van goede wil is bekend mag worden geacht. Niet omdat de Bron te objectiveren is, maar omdat ervan afwijken pijn doet.

Straight zijn is belangrijk. Recht door zee zijn als je Hart je dit gebiedt. Een werkelijk Hartelijk mens kent hierin zelfs geen overweging, die spreekt spontaan waar ie onrecht ziet. Als iemand je onzin wil verkopen, sla de deal dan radicaal af en geef de juiste reden hiervoor. Vergeet sociale codes geheel, wees louter trouw aan wat je Bronmatig reeds beseft. Dit is werkelijk op jezelf staan. Dit is werkelijk van jezelf houden.

Ik zag een mooi kort filmpje die goed toont dat we elkander verantwoordelijk mogen houden voor het vuil dat we uitstorten; ik heb er een gif-bestandje van gemaakt.

In vroeger dagen vond ik het jammer als mensen de eenvoud van wat ik hier bespreek niet zagen, maar ondertussen neemt het wereldwijd catastrofale vormen aan. Satanisten spelen de baas op deze planeet. Spelen, zeg ik bewust, want mijn baas zijn ze niet. Of toch? Ik lijk, als ieder mens, nogal wat van ze nodig te hebben. Ik gebruik allang geen Gmail meer sinds ik weet waar Google voor staat.

Ik heb ook alle diensten van Microsoft verlaten om dezelfde reden (dezelfde club Silicon Valley). Dan kan het gebeuren dat je je huis als huurder dreigt kwijt te raken en je middels het protest dat je in Ierland aantekent een gang hebt gestart waarmee een online procedure gepaard gaat op een platform van Microsoft. Dan is het even niet anders, ik ben geen dogmaticus en weeg steeds opnieuw belangen af. Een masker heb ik altijd geweigerd, maar wat zal ik doen als ik voor mijn pensioen een Bewijs Van In Leven Zijn moet ophalen bij de politie en er zonder masker niet binnen kom? Misschien zeg ik ze wel dat ze vroeger mannen met maskers vingen, en nu zijn ze voorwaarde voor entree?! Of ik ga naar een andere instanties waar maskers niet worden gevraagd en die ook bevoegd zijn mijn Levensbewijs te tekenen. En als ik bij hen allen niet binnen kom? Zet ik dan nog geen masker op en verlies mijn inkomen?

Mijn hemeltje, ik zet mij wel op scherp vanavond. Ik verlies toch liever het pensioen. Dan maar sterven aan de waanzin.

Bron komt op als zelfbewust, gaat als zelfbewustzijn ook weer onder. Dat is zo in nachtelijke dromen, het is hetzelfde als wakend bewustzijn. Vormenspelen. Niets houdbaar. Alleen een probleem voor wat iets behouden wil. Behoudzucht heeft van deze prachtige aarde ondertussen een hel gemaakt. Het is een doorgangshuis, geen woning, maar mijn goedheid wat een foute response op feiten om dan voor korte termijn afgescheiden eigenbelang te kiezen. Dan zie zelfs ik dat vrije wil niet bestaat. Bestaat wel, maar wordt in geprikte zombies niet langer beseft, –als ze dat vΓ³Γ³r de prik al deden–, want wie laat er nu zomaar een naald in zijn of haar donder steken, en dit zelfs talloze malen, omdat het middel zo goed werkt tegen een niet bestaand probleem?

Mensen hebben de grootste moeite te ontwaken tot hun Oorsprong, omdat ze gewend zijn aan hun pleziertjes. Het is altijd slavernij. Het betekent 48 weken werken onder tl-licht voor een reisje van drie weken naar de zon.

Ik ben de zon. Niet dat ding aan de hemel, niks buiten mij, want er kan geen buiten mij bestaan. Ik ben het Licht dat waar dan maar ook schijnt. Subjectief licht in alle vormen, zo is het hier gebouwd. Maar ik hoef mijn zin in die vormen niet te krijgen, dus al mijn aandacht mag uitgaan naar Ware Intentie, Vrede, dat wat onbedorven Oorspronkelijk is.

Lieve lezer, ik verbeeld me niks en ben zon noch Licht, heb alleen woorden benut om iets in beweging te krijgen. Falen bestaat in deze niet, omdat het bereiken van enige oogst uit mijn woordenboek is verdwenen. Dit is het. Als het waanzinnig is, zeg ik het, als het schoon is, val ik stil.

.

2 gedachtes over “Bron is een ieder altijd al

Plaats een reactie