Eigen baas, goed idee

Garnish Island, Glengarriff Bay

Hoe vaak heb ik al niet gedacht: alles is nu wel gezegd over de covidhoax en de mondiale coup poging die nog altijd voortgang vindt: no compliance, ofwel burgerlijke ongehoorzaamheid is het antwoord, en daarmee is de kous af. Even zo vaak vond ik mijzelf weer in een positie die me toch weer naar het toetsenbord liet grijpen om nog wat aspecten van deze waanzinnige tijd te belichten. En had ik dan mijn eerste zin geschreven, dan volgde niet zelden een cumulatie van gedachten die mijzelf verraste. Zal zien hoe dit deze nacht zal zijn.

Karin heeft 13 dagen vrij gehad, gaat komende morgen weer naar de gezondheidswinkel waar vele klanten speciaal voor haar advies komen.

Zullen we eerst eens even afrekenen met het getal 13 als ongeluksgetal? Het waren 13 fantastisch mooie dagen. Ik weet dat het bijgeloof dat 13 het getal is dat ongelukken brengt nogal ver kan gaan, reden is waarom bepaalde flatgebouwen in Japan na de 12de meteen de 14de verdieping laten volgen, want wie wil er nou met de lift vast komen te zitten op de 13de? Ik heb ook iets met getalletjes, wat deels esthetisch te verklaren is, maar stellig ook iets van dwangneurose verraadt. Ik doorbreek patroontjes in deze, als het de dwangmatige kant betreft. Ik mag graag op vrijdag de dertiende onder een ladder doorlopen in het aangezicht van een zwarte kat.

Karin genoot enorm, en ik vanzelfsprekend ook, van de vrijheid ieder van de 13 dagen in te vullen zonder aan enige verplichting vast te zitten. Afgelopen dag zei ze me dat ze er ook wel weer zin heeft te gaan werken. Haar Hart zit erin, ze heeft het goed met de klanten voor en is straight met ze; velen vinden dat lastig, zij die het waarderen komen het liefst naar de gezondheidswinkel als Karin er is. Toen de lockdown voor het eerst een feit was, was Karin de enige die bleef werken, ongemaskerd vanzelfsprekend; ze heeft het filiaal overeind gehouden, de winkel gered. De eigenaar van de winkel (in een huurpand) heeft Karin het aanbod gedaan dat ze de winkel kan overnemen binnen een jaar. Voor 20.000 euro plus de waarde van de producten die aanwezig zijn. Nadeel is dat de winkel indoors is, in een winkelcentrum; voordeel is dat Karin het verschuldigde bedrag snel zal kunnen inlossen met de opbrengsten uit de handel, en de optie heeft de zaak uit te breiden door consulten aan te bieden en ook online met producten en consulten bereikbaar te worden. Het huidig management laat heel veel te wensen over, zodra Karin de eigenaar is zullen de tekortkomingen van het huidig beleid snel verholpen zijn. En wordt er zoveel meer verdiend dat een winkel op een prettiger locatie, waarbij de entree in de open lucht is, tot de mogelijkheden is gaan behoren. Dan kan de indoor winkel verkocht worden. Karin heeft, eenvoudig door zichzelf te zijn, al naam gemaakt bij velen, en zal alle klanten die haar waarderen stellig mee naar de nieuwe locatie trekken.

We hadden al vaker de fantasie van een eigen winkel, coffeecorner erbij, waarin we ook mijn kunstwerken kunnen gaan verkopen. Ik vind kunstwerken een wat groot woord als ik mijn talent op het gebied van vormgeving beschouw, maar als ik daarentegen zie wat er voor kunst doorgaat in deze desolate dagen, dan herwaardeer ik mijn beeldende vermogens terstond. Ik ben technisch beperkt maar zie Hart in mijn producten, heb dit liever dan technische perfectie zonder Hart. Daarom gaat Artificial Intelligence het nooit redden in mijn ogen. En de kopiΓ«rende epigonen zullen evenmin de verdiensten van een technisch beperkte doch Oorspronkelijke vormgever evenaren. Echtheid begint steeds met niks, dat is Haar kracht.

Ja, ik ben geneigd, als we het over spiritualiteit en Oorsprong in metaforische zin hebben, eerder over Godin of Grote Moeder te spreken dan het over het paternalistisch geladen begrip God te hebben. Oorsprong is vanzelfsprekend zonder geslacht, maar als het een geslacht moet hebben, dan wat mij betreft het Vrouwelijke, de Ontvankelijke, de Omarmende. De keuze hoeft echter niet gemaakt te worden als ik Stil ben en de vraag geen verdeeldheid op kan roepen.

Mijn ervaring is dat iedere nieuwe dag spannender is dan de vorige. Het conflict met de landlord, die ons over een week uit huis wil hebben, loopt op. Ook wereld draait door. Mijn positie bepalen lijkt iets van het verleden, waarin je tijd had om strategieΓ«n te bedenken en uit te spelen. Een straight mens ziet, onverbiddelijk en zonder strategie, wat hij of zij ieder moment te doen heeft, en doet dat onmiddellijk. Geen ruimte voor compromis en plannetjes van rancune. Eenvoudig Waarheid dienen zoals je deze Kent is de Toewijding, zonder uitstel, die deze wereld vraagt.

Eerst als dwangmiddel en fuik, waarin je je getrokken voelt, na erkenning van dit feit als leraar in ieder moment dat je de fuik als schrikdraad van de ont-dekte matrix beleeft. De matrix is niet binnen of buiten, dan nog eerder binnen en buiten. Je leert echter zien dat alle naam en vorm wel beschouwd aan de Β΄buitenkantΒ΄ zit (vergankelijk is), en dat Ware Natuur geen Β΄binnenΒ΄ kent. Binnen en buiten bestaan niet, het zijn valsheden om Oorspronkelijk Bewustijn mee te bedwelmen.

Het Hart verdeelt niets, herkent werkelijk alles als eigen vorm. Psychopaten verdelen alles, menen dat ze alles voor eigen gewin en lust kunnen gebruiken. Wil je dit gewelddadig circus niet langer? Stap uit al je neigingen die hieraan nog meedoen. ThatΒ΄s it.

.

Plaats een reactie