Het nocebo effect, trap er niet in

Ik had nog nooit van de term gehoord, wel kennis van waar de term voor staat. Het placebo effect is een bekender term die doelt op het verschijnsel dat mensen die in een geneesmiddel geloven daar genezende effecten van ondervinden, zelfs als er geen enkel werkzaam bestanddeel in het ingenomen middel zit. Het nocebo effect staat voor het gevolg van de angst voor bijwerkingen van een geneesmiddel bijvoorbeeld, die de kans op die bijwerking vergroten. Maar er worden sterker staaltjes van dit fenomeen gemeld, bijvoorbeeld het geval van een persoon die per abuis in een vriescel raakt opgesloten, en dan dood vriest door zijn geloof, want de vriescel was niet in werking!

De waarschuwingen op pakjes tabak zetten, naar mijn overtuiging, het nocebo effect met opzet in werking bij rokers. Exacter gezegd: bij rokers die al de onplezierige vooruitzichten geloven.

Dit alles betekent dat de kracht van de geest op gezondheid buitengemeen groot is. Zo kom ik regelmatig tot het meest eenvoudige besluit dat het mij niet zal schaden als ik weer vele chemtrails in de hemel zie, 5G palen opmerk, of één van de vele berichten online lees die wijzen op de ontelbare gevaren die we lopen. Niet in gaan, weet ik dan meteen, het zijn pogingen de matrix in mijn brein te implanteren middels herhaling. Ik herinner dan de oorspronkelijke visie dat het leven geen probleem is om op te lossen maar een Mysterie om in verwonderd te zijn. Ik bevecht de kwade visies niet, ik drop ze ter plekke en neem de Oorspronkelijk toestand weer in.

De scheppingskracht van de geest beseffend is het zaak te blijven bij wat je werkelijk ten diepste wenst in het leven. Zoals Lester Levenson terecht opmerkte: de geest is een schepper die geen pauze kent, en als je deze niet bewust stuurt dan schept deze op basis van werkende gedachtepatronen en onbewuste overtuigingen. Zijn advies is dan ook simpel: drop ongewenste overwegingen terstond, verblijf in stilte, behoud louter overwegingen die jou en iedereen werkelijk dienen.

Geloofsovertuigingen die ons remmen zijn er vele. Ik vind er één zeer kernachtig: Β¨ik ben pas vredig, vrij en gelukkig als…(vul maar in wat je dan denkt).

Vrede, vrijheid en geluk zijn geboorterecht, daar begint alles mee, als je die laat afhangen van condities is er reeds vergissing in het spel, zit je al in de matrix die de globalisten voor je verzonnen hebben. De haat tegen globalisten in in wezen haat tegen de matrix in je eigen kop. Je haat waar je op het aanbod van de globalisten bent ingegaan; bevrijding van de haat en globalisten is het droppen van het ingeplugd in de matrix zijn. Dit verloopt via zelfonderzoek, niet in de tijd als een analyse, maar door eenvoudig wakker te zijn hier en nu en al je vervlochtenheid met de waanzin waar je deze ziet optreden, en waar mogelijk, te laten vallen.

De mindcontrol is enorm. Niets is meer zomaar een feit. Ook geschiedschrijving is aan alle twijfel onderhevig. Ik zag eens een deel van een 8-urige documentaire die enorme verlaten steden toonde, waarvan de architectuur onmogelijk door de mensen en de techniek van die dagen gerealiseerd is kunnen worden. In die docu werd gesuggereerd dat de geschiedenis mogelijk slechts twee eeuwen oud is. Ik maak graag nog een stapje extra: geschiedenis bestaat niet.

Ik geloof niet in moeilijke spirituele paden met verlichting als product na ontelbare levens zwoegen; dat is weer zo een valkuil. Waarheid is altijd al waarheid, en nergens niet, dus altijd onmiddellijk te vinden. Als een kunstenaar zijn beste werk maakt is ie verdwenen. Hetzelfde is het geval als je Waarheid realiseert: het betekent het einde van afgescheidenheid en de labels die afgescheidenheid willen continueren.

Wees stil. Weet niets.

Maak wel muziek, spreek zeker je Hart, doch besef steeds, vΓ³Γ³r alles, Stilte, Oorsprong, Goddelijke Onwetendheid.

Aldus komen al de ponskaarten die als conditionering in ieders brein en lijf zijn vastgelegd naar de oppervlakte en mogen ze ontmaskerd worden. Dit is vaak geen pretje, maar als je het lijden ervan niet voelt vind je ook de reden om het los te laten niet. Zoiets ga je niet aan als je je identiteit in de matrix wilt behouden, er is vol-ledige oprechtheid voor nodig.

Geloof werkelijk niets meer en zie of, wat ik hier beweer, iets voor je betekent als je er een week aandacht aan besteedt. Ik voorspel dat dit het geval zal zijn en je de motivatie alsook het momentum geeft hierin lekker door te stomen de matrix uit, in ontspanning steeds dieper constaterend dat die overweldigende matrix, die een alles verslindend monster leek, nu als een lief schoothondje door je geaaid kan worden.

Geloof me niet, probeer het uit. Dank!

.

3 gedachtes over “Het nocebo effect, trap er niet in

Plaats een reactie