Negeren is geen optie

Ben benieuwd hoeveel mensen er aankomende griepperiode weer voor maskerade kiezen. Zal het andermaal verplicht worden in supermarkten? Karin en ik liepen er altijd weer binnen zonder beklap. Gaat dat idiote circus werkelijk weer beginnen? Haakt, zelfs nu de meerderheid de onzin ervan beseft, toch ongeveer iedereen weer in? Ik kon vorige keren de geblindeerde smoelen negeren, maar het is heel wel mogelijk dat deze me de komende keren meer dan ooit zullen irriteren en ik in veel gevallen mijn blote mondje heftig zal roeren.

En hoe verhoud ik me tot de zogenaamd ´inclusieve´ transgender ideologie die geweld tegen kinderen hoog in het vaandel voert? Gideon van Meijeren stond afgelopen dag te demonstreren voor een gebouw waar drag queens voorlazen voor kleine kinderen uit één van de stichtende boekjes over lekkernijen voor volwassenen en promotie van lichaamsverminking. Omdat je er recht op hebt.

Ik mag mij al weken verheugen in een zich verdiepende ontspanning, en ik zie hetzelfde overduidelijk in Karin. Dat klinkt als zou er sprake zijn van onthechting van de wereldse waanzin, maar ik vermoed dat het veeleer betekent dat meer mensen met onze eigenwijze smoelen te maken zullen krijgen. Al de laffe zielloze meelopers die hun kinderen naar de Filistijnen laten helpen verdienen de grootste bek. Laat ze maar goed schrikken. De idioten weten zelf niet waar hun regenboogvlag, met extra driehoek met kleurtjes die je in een regenboog nooit ziet, voor staat: onnatuurlijk gedrag ten koste van de jongsten onder ons. Negeren is geen optie.

Ik heb veel interesse ontwikkeld in het zien van videoΒ΄s die de vuile netwerken van oplichting, misbruik en bedrog bespraken, maar veel ervan navertellen kan ik niet. Hoeft ook niet, ik moest ze zien om mij bij het punt te brengen waarin de wereld al haar gezag als bron van wijsheid verloren heeft; ik wantrouw voortaan alles dat mij als historie wordt voorgeschoteld. Ik ben een ieder dankbaar die, door gedegen onderzoek te doen, het voor mij en ieder ander makkelijk heeft gemaakt de agenda achter het wereldtoneel in zeer korte tijd te beseffen. Ik hoef die niet geheel te kennen en doorgronden om hier en nu haar invloed te kunnen traceren en hartgrondig af te wijzen.

Zo is de ontspanning in mij kunnen treden. Ik heb gezien dat vechten tegen de waanzinnigen niet nodig is, mijn medewerking aan waanzin ontzeggen is afdoende. Niet om de wereld te redden misschien, want daarvoor zijn er velen nodig en daar ga ik niet over, maar wel om mijn integriteit te bewaren voor alles dat vals en onecht is. De dood was altijd al onvermijdelijk, maar vals sterven is te vermijden.

Er is onmiskenbaar een ontspanning gaande die verder gaat dan mijn persoontje. Karin en ik beleven dezelfde ontspanning met anderen. Vrienden, met wie we dit ervaren deelden vandaag, herkennen hetzelfde: met steeds meer mensen is er direct contact en ontstaat makkelijk een diepgaand gesprek. Wat het idee van parallelle werelden voelbaar maakt.

We spreken wel over ´de wereld´, maar als er maar één wereld is, waarom is de ene mens dan gelukkig en de andere ongelukkig terwijl ze in dezelfde straat wonen? Hun frequenties verschillen, ze nemen dezelfde straat verschillend waar.

Perceptie is alles. Perceptie ontstaat uit de info die je erin stopt. Die kan vals zijn en juist. Die kan in gebreke en ook volledig zijn. Mindfuck werkt met onvolledige valse info, ware spiritualiteit vermijdt niets en betwijfelt alles tot er van helder zien sprake is. Met niets anders neem ik genoegen.

Ik ben zover in te zien dat iedere perceptie vals is, in die zin, dat iedere waarneming vanuit beperkt standpunt plaatsvindt. Hier zit geen kwade wil achter, dit is eenvoudig een feit. Dit feit kan vanzelfsprekend wel met kwade wil misbruikt worden, en dit zien we dan ook, deze dagen meer openbaar dan ooit, gebeuren. Maar daaraan vooraf is het handig te zien dat perceptie altijd via het beperkend filter van naam en vorm verloopt, en derhalve reeds door verleden geladen, indirect en onbetrouwbaar is.

De uitspraak Β΄iedereen heeft zijn eigen waarheidΒ΄ heb ik altijd verworpen. Een ieder heeft een eigen waarneming, akkoord, maar waarheid zit vΓ³Γ³r de beperking. Anders gezegd: in Oorsprong zijn we onverdeeld, na geboorte, in naam en vorm, zoeken we verbinding omdat we Oorsprong missen. Weltschmerz is deze heimwee naar Bron.

Bron Is. Zoeken gaat er per definitie van weg.

Mij is vaker in het leven het advies gegeven, als ik wat minder in mijn vel stak, dat ik eindelijk eens van mijzelf moest gaan houden. Ik heb dit immer bizar advies gevonden. Ik ben niet met zijn tweeΓ«n.

Pijn is okΓ©. Als ik dit in mijn schrijven besprak, nauwkeurig het aangeleerde lijden van de werkelijke feiten onderscheidde, en online publiceerde, dan kreeg ik vaak dankzeggingen van mensen die me lazen, en ook waren er vaker wat mensen bij die meenden dat ik een probleem had verkondigd welke om antwoord verzocht, en dan adviseerde ze mij een therapie van hun voorkeur. Ze zagen niet in dat mijn openbare biecht de verlossing al voor me was.

Het biechten ging er meer en meer van af, daar kwamen woorden van waardering voor wat ik ook maar mocht meemaken voor in de plaats. Het idee dat lijden ergens goed voor is, is niet mijn motto. Lijden is ongewenst, daar wil je van af, dan is het goed om te zien hoe dat lijden tot stand is gebracht, zodat je het kan lossen. Het is niet meer of minder dan dit. Een hoger doel in lijden zien is rijkelijk waanzinnig vanuit Oorsprong beschouwd. What goes up must come down.

Over iets meer dan een week verwacht de landlord dat we dakloosheid aanvaarden. Doen we niet, we hebben een procedure tegen hem aangespannen, maar een duidelijke oplossing is er nog niet. Zullen we ons al druk maken of genieten we ook de komende dag van het prachtig uitzicht op de Atlantische Oceaan waarin we in de vooravond de gebruikelijke verfrissende duik nemen? Hmmm, ja, doe de laatste optie maar.

.

Plaats een reactie