De kracht van suggestie

Erotisch aardappeltje in de keuken gevonden

Er bestaat ergens op de wereld, zo heb ik eens gehoord, een rechtspraak die zichzelf tot uitvoer brengt. Als een ernstige misdaad is gepleegd die de doodstraf verdient, dan zal de uitspraak zijn dat de misdadiger vΓ³Γ³r een bepaald tijdstip zal sterven, en dat gebeurt dan ook. Dit is de kracht van suggestie. Mensen uit het westen vinden dit vaak ongeloofwaardig, hebben blijkbaar niet in de gaten hoe in deze tijd dezelfde suggestieve kracht op hen inwerkt, met verbluffende resultaten.

Ik rook, geniet hiervan. Op alle pakjes tabak zijn reeds sinds vele jaren teksten met rouwrandjes te vinden, die op allerlei manieren waarschuwen dat rokers vroeger sterven. Als ik een nieuw pakje shag heb, knip ik de flap met die teksten, met ook vaak smaakloze fotoΒ΄s van bedorven longen en andersoortige kwalen, eraf. Niet omdat ik in ontkenning leef, maar omdat ik er een programmering in zie die niet nodig is. De suggestie op de pakjes maakt meer stuk dan de tabak. Dat kan anders.

Bemoeienis van overheden (nauwkeuriger: wie overheden aan de leiband hebben) met koopwaren, vind ik verwerpelijk. Nadat er in het tijdsbestek van vele jaren, éénmaal, iemand onder invloed van de magische paddenstoel van een brug afsprong, wellicht menend dat ie kon vliegen, werd de magic mushroom terstond verboden in Nederland. De ontelbare slachtoffers van alcoholgebruik ieder weekend, daar hoor je geen overheid over. Daar is natuurlijk wel een verklaring voor: de magische paddenstoel laat je door alle suggestieve waanzin heen kijken, waar alcohol het vermogen hiertoe juist kleineert. Het is niet voor niets dat tijdens lockdowns vele winkels hier in Ierland moesten sluiten, maar de slijterijen niet, want die werden als essential aangemerkt.

Vanuit alle denkbare hoeken wordt de mens aangevallen met gif. Geen rouwrandjes te vinden in deze zaken. Covid-19 was niets anders dan de griep, maar suggestie heeft getoond welke kracht de leugen op mensen heeft als deze niet als leugen wordt gedetecteerd.

We horen over de vele wijzen waarop de mens wordt aangevallen, via de lucht, het water, en ons voedsel: chemtrails, fluoride, GMOΒ΄s, en feitelijk nog veel meer. Maar ik meen dat er goede reden bestaat om de werkelijke aanwezigheid van dodelijke stoffen en andere bedreigingen te betwijfelen in veel gevallen, dat het loslaten van The Great Narritive genoeg suggestie bevat om, middels stress, te doden. Dit is ook de reden waarom placeboΒ΄s vaak werken: geloof heelt de mens. Kort gezegd: geloof maakt de mens ziek, of heelt de mens.

Gezond eten en lichaamsbeweging, daar twijfelt geen mens aan, bevordert gezondheid. Toch denk ik dat stress de belangrijkste factor voor ziekte en vroegtijdige dood is: wie stress weet te vermijden kan met minderwaardige voeding en luiheid een lang en goed leven leiden.

Stress is gemaakt van verwachting, van menen te weten. Valse overheden, gekochte journalisten en misleide burgers voeden stress waar ze maar kunnen. Ik vermijd in principe geen mens, maar wie ik dit spelletje zie spelen wijs ik erop waar stress van gemaakt is, wie niet wil horen gaat uit mijn zicht. Ze mogen hun rouwrandjes om hun eigen opvattingen heen breien.

Als ik lijden ken, dan vraag ik me altijd af welke overtuiging dit lijden mogelijk maakt. Overmorgen verwacht onze huisbaas dat we dit huis verlaten hebben. We gaan niet, hebben een procedure tegen hem aangespannen. Hij communiceert niet. Zal hij voor ons huis staan? Ik voelde hier stress over, weken terug alweer, en nu het spannend wordt ben ik volledig op mijn gemak. Zonder verwachting woon ik met mijn al evenzo ontspannen vrouw aan de Atlantische Oceaan. Vertrouwen in de loop der dingen is een fijn Besef.

Gezond eten is okΓ©, maar als het overheersend onderwerp in gesprekken is geworden dan traceer ik stress, een obsessie vanuit de angst om te sterven. Dan maak ik dat het onderwerp onder de hemel vol chemtrails, met in het vertrek een fruitschaal mogelijk vol gemanipuleerde vruchten die ook nog eens agressief bespoten zijn, en een kraan die water met fluoride tegen tandbederf levert en ondertussen de hersenen onklaar maakt. Zonder stress kan ik de muskieten van Bill Gates ook hebben. Karin zei onlangs dat het idee bestaat vaccins via de lucht, middels aerosolen, te verspreiden. Dan word je de hele dag door gevaccineerd. Laat je niet gek maken lezer, wees reeds gelukkig is mijn advies, en de waanzin heeft geen vat op je, ook het muskietenverhaal niet.

Ik denk hierbij vΓ³Γ³r alles: wees niet reactief in het steeds denken aan het beschermen van je reeds dodelijk lijf. Leef proactief, doe reeds precies wat je Hart je ingeeft en heb geen zorgen over wie of wat je ermee verliest. Niets blijft, behalve dit Hart van Intentie.

Ik begreep mensen nooit die zeiden dat ik van mezelf moest houden als ik door een moeilijke periode in mijn leven ging; ik ben immers niet met Β΄mijn tweeΓ«nΒ΄. Ik begrijp nu wat ze mogelijk bedoelden maar zeker niet zeiden: verwijder ieder conflict uit je geest. Ken je eerste prioriteit en verwijder, door onderscheidingsvermogen en integriteit, stukje bij beetje, wat hiermee conflicteert. Alles wat van je eerste Prioriteit afwijkt in ene keer loslaten, dat lukt ongeveer niemand, dus wees zacht met jezelf, vergroot geen conflict door overdreven zondebesef, en schuif langzaam maar gestaag naar Integriteit in alle daden.

Een verbod op zonde is, in mijn ogen, een fixatie die je belemmert. Zonde toestaan maakt het mogelijk te begrijpen waar heilige boeken over spreken. Als heilige boeken dogmatisch worden opgevat, en je krampachtig zondigen vermijdt, dan ben je al gestrand.

Als God vindt dat ik hiermee de weg naar Jezus, Β΄de enig geboren zoonΒ΄, blokkeer, en daarom straf verdien, dan heb ik de dogmatici geloofd en niet dit Hart. Dit Hart heeft overigens geen geloof nodig, iedereen is het Zelf, Natuurlijk, ongeacht of ie de bijbel gelezen heeft of niet. Dit is de Wederkomst van Christus, waar suggestie niet langer op de Zetel van Waarnemen zit.

.

4 gedachtes over “De kracht van suggestie

  1. Goedemorgen Joost,
    Toen ik 58 werd heb ik besloten om te stoppen met werken en met een caravan van 1200 euro naar Portugal te verhuizen
    Ik woon daar nu 1,5 op een stuk land van mijn dochter.
    Met veel plezier!
    Geen huur of hypotheek.
    Zelf energie met zonnepanelen en accu’s.
    Water haal ik gratis in het dorp.
    Eenvoudig en vrij leven van mijn kleine pensioen.
    Is een caravan misschien ook een optie voor jullie?
    Kan je meteen “ontspullen”😁
    En nogmaals bedacht voor je stukjes, ik lees ze graag.
    Groet,
    Gert.

    Like

    • Hi Gert,
      Wat een goed verhaal vertel je hier, mooi om te horen. We hebben vaker gesproken over de aanschaf van een camper, het is zeker een optie. Ook Portugal was in onze aandacht, maar voorlopig blijven we in Ierland. Je reacties in in deze inspirerend; ook ik heb een klein pensioen en Karin een bescheiden inkomen. Karin had jouw reactie eerder gezien dan ik en wees me erop, vond het goed deze te lezen.
      Vanavond om zes uur hadden we het huis leeg moeten hebben. Niet gedaan vanzelfsprekend en vooralsnog geen landlord gezien. Mijn bericht aan hem dat, als hij moeilijk zou gaan doen, kans liep op een boete tot 20.000 euro, zal hierbij geholpen hebben.
      Hartelijke groet!
      Joost

      Like

Plaats een reactie