Seks, Liefde en je Ware Natuur

Er moet iets mis zijn met mijn zintuigen; het is 22 juli, ik lees over warmterecords her en der, en ik heb het koud! Het regent flink deze bewolkte nacht, een storm laat de ramen trillen. Op Twitter zie ik alsmaar minder de snuit van Sigrid Kaag, maar moet daar nu echt het bekwerk van van Frans aan de weg Timmermans voor in de plaats? En meteen in zo grote getale? Kunnen daar geen maskers op, zijn die nog ergens goed voor. Ja, doe maar met wat leuke kleurtjes.

Fransje Effectbejag waait met elke wind die hem uitkomt gezwind mee. De klimaatdrammer is dus ook voor zoveel mogelijk geslachten. Niet echt natuurlijk, maar voor de bΓΌhne. Het is allemaal theater, ook al denken vele spelers dat het echt is.

Viel afgelopen nacht op Twitter in een Live uitzending van Dr. Shiva Ayyadurai, waarin hij sprak over het politieke bedrijf als een groot theater. Ik liet er een reactie achter, die hij afgelopen ochtend van een Β΄likeΒ΄ heeft voorzien.

De kracht van symboliek, de eindeloze herhaling ervan, in your face of subliminal, het werkt blijkbaar erg goed. Ik hoorde vandaag een weerman een rectificatie doen: het was géén 42 graden Celcius geweest, want een andere thermometer had géén 42 graden aangegeven, dus… Het viel op dat alleen het getal 42 genoemd bleef worden, de suggestie van een correctie daarbij was gegeven. Mensen gaan 42 onthouden, weet ook Gerrit Hiemstra.

Kinderen kun je heel makkelijk beΓ―nvloeden met waanzin; ze vertrouwen de volwassenen over het algemeen blindelings en ontberen de inzichten om het bedrog te doorzien. Dus de kinderen vlaggen vrolijk mee met de waan van de dag, niet wetend waarvoor ze vlaggen.

Eenvoudig zien wat je ziet, zoiets bestaat feitelijk niet. Zodra we iets waarnemen is er een interpretatie gaande. Een baby ziet niks, wat het later gaat zien heeft het geleerd te zien. Door voorbeelden. Aannames maken perceptie. Dat de meeste mensen hun aannamen niet langer beseffen doet niets af aan het feit.

Bij waarneming komen associaties meekijken. Onze blik is gekleurd door onze angsten en verlangens. Op Twitter volg ik het account World of History dat veelal met interessante tweets komt. Afgelopen avond werd door dit account een foto van een etende vrouw zichtbaar, en ik zag niet eenvoudig een vrouw eten.

Er wordt beweerd dat mannen misschien wel 90% van hun tijd aan seks denken, maar dit lijkt me een enorme onderschatting. Alles wijst op seks, de raketten van Elon Musk, de citroenpers die de Shiva Lingam nabootst, en ook het werken in de tuin gaat over voortplanting. Alles is seks, waarmee ik niet louter de daad op zich bedoel, maar stel dat het universum volstrekt erotisch is. Als het dan globaal oorlogje voeren wordt, ja, dan is de perceptie van Oorspronkelijke energie volstrekt verdraaid en verknipt geraakt. Seksuele energie is de grondenergie van ieder mens, welke Liefde kan Realiseren. Maar op scholen wordt seks deze dagen alleen nog maar als een techniek aan de kinderen voorgesteld, om ze rijp te maken voor louter de reptielen lust.

Ik denk dat het juist is om te stellen dat het falen van de mensheid om Vrede te vinden, neer komt op het falen de seksuele energie tot Liefde te geleiden. Vrije seks, burkaΒ΄s, celibaat en groepsverkrachtingen, het zijn allemaal uitwassen van hetzelfde probleem: de erotiek niet Meester te zijn.

Geweld is, meest kort gesteld, de afwezigheid van Liefde.

In deze tijd van totale verwarring wil ik besluiten met een video van Barry Long, de spiritueel leraar die vaak als een Tantra leraar werd voorgesteld, maar volgens mij was hij dit niet. Hij erkende eenvoudig de erotische verlangens van ieder mens en zei hier mooie dingen over.

Een gedachte over “Seks, Liefde en je Ware Natuur

Plaats een reactie